Eilen lähdin jo reilusti ennen kukonlaulua linja-autolla kohti Helsingin Vuosaarta ja siellä vietettävälle Kennelliiton kasvattajille ja jalotusneuvojille järjestämään luentopäivää ... sisällöstä myöhemmin lisää , kunhan kerkiän siitä kirjoitella. -Olin pettynyt , kun moinen tilaisuus ei näyttänyt ketään muuta leoihmistä kiinostavan - eihän siellä leoista puhuttu mutta koiratietoja kyllä jotka pätevät yleisesti kaikkiin koirarotuihin. Valitettavasti jouduin loppupäästä hieman aikaisemmin poistumaan koska viikonloppuisin kulkee todella honosti linja-autoja Helsingin ja Kotkan välillä. Seuraavalla kerralla olen viisaampi ja lähden omalla autolla.

Gestern bin ich mit der Schnellbus schon sehr früh von Kotka Richtung Helsinki losgefahren um dort zum Seminar von Finnischen Kennelclub teilzunehmen. Ich war sehr enttäüscht dass ich dort keinen Anderen Leonberger-Menschen gesehen habe. Dort wurde ja nicht um Leonberger gesprochen , aber sehr  vieles  algemeines Info um Hunden , was nötig für Leozüchtern gewesen wäre. Leider musste ich etwas frücher gehen , da die Schnellbusse fahren sehr schlecht am Wochenenden. Desswegen habe ich nicht  Alles mitbekommen können. -Aber sehr informative war es !